Strona główna > DRIFT > Bokiem, ale do przodu

Bokiem, ale do przodu

W sobotę 27.08 we Wrocławiu odbędzie się Driftingowy Puchar Polski Drift Open 2011. W zeszłorocznej edycji imprezy pojawił się debiutant Bartłomiej „Borys” Solecki, który zgłosił się do wyścigu w ostatniej chwili, dość niespodziewanie przeszedł kwalifikacje i awansował do TOP 32 imprezy. Wrocławski drifter deklaruje, że w sobotę zrobi wszystko, aby wynik swój poprawić, ale zaznacza, że najważniejszy w tym wszystkim jest fun. Jego kibice już zapowiadają zorganizowany doping i dobrą zabawę połączoną z piknikiem podczas Drift Open 2011.

B. Solecki: "Przez rok nauczyłem się bardzo dużo. Praktyka i treningi zrobiły swoje. Nabrałem pewności siebie i wiem, że nie spalę się z nerwów na starcie. Jak palić, to tylko gumy w doborowym towarzystwie w sportowej walce i do samej mety ." (Fot. Michał Starościk)

Czym właściwie jest drift? To jazda bokiem. Takie jest chyba najkrótsze i najłatwiejsze tłumaczenie sposobu pokonywania toru wyścigowego w tej dyscyplinie sportowej. Cała sztuka polega na przejechaniu samochodem zakrętów w poślizgu kontrolowanym. To trochę jak żużel tylko w wydaniu samochodowym. Drift narodził się w Japonii ponad czterdzieści lat temu, gdzieś na górskich drogach w okolicach Nagano. Z czasem stał się bardzo popularny w USA i Australii. Szał jazdy bokiem nie ominął także Europy, ale chyba tylko lekko zahaczył Polskę. Problem polega na tym, że u nas ta dyscyplina motorowa nie jest przez większość kibiców i dziennikarzy uznawana za sport. To duży błąd, ponieważ drifting może wielu kierowcom otworzyć furtkę do kariery w rajdach samochodowych. W innych krajach już to wiedzą. My dopiero do tego powoli dojrzewamy.

Bartłomiej Solecki przez ostatni rok przeszedł sporą metamorfozę. Nie zajmuje się już wszystkim sam, ale nawiązał współpracę z innymi kierowcami i zamierzają teraz w trójkę stworzyć wspólny team. Koniec z mozolnym dłubaniem przy sprzęcie w pojedynkę. W drużynie szybciej i łatwiej. – Chcemy z „Katodem” i „Florkiem” w najbliższym czasie jeździć w trójkę w jednych barwach. Póki co tylko mój samochód jest na pełnym chodzie, ale reszta teamu powoli kończy przygotowywać swoje maszyny. Taka współpraca to dużo korzyści. Kolega prowadzi własny sklep z częściami samochodowymi i warsztat, więc wiele rzeczy robimy razem – tłumaczy „Borys”.

Nissan gotowy do walki. Pozostaje czekać... (Fot. Michał Starościk)

Jeszcze rok temu „Borys” walczył na torze nie tyle z rywalami, co z samym sobą i własnym autem. Dało się zauważyć brak doświadczenia, umiejętności i problemy z serwisowaniem samochodu. Ale to już przeszłość. – Teraz jest to dla mnie świetna zabawa. Przez rok nauczyłem się bardzo dużo. Praktyka i treningi zrobiły swoje. Nabrałem pewności siebie i wiem, że nie spalę się z nerwów na starcie. Jak palić, to tylko gumy w doborowym towarzystwie w sportowej walce i do samej mety – mówi Bartłomiej Solecki.

Mimo że jest to sport bardzo widowiskowy, to w Polsce wciąż jest niszowy. Nie powstaje zbyt wiele miejsc, gdzie zawodnicy mogliby legalnie się ścigać i podnosić swoje umiejętności. – Rakietowa to już jest dla mnie jazda na pamięć, a nie o to przecież chodzi. Trzeba być elastycznym. Stawiać sobie nowe cele, podnosić poprzeczkę i zmagać się z fajnymi technicznymi trudnościami. Ten tor jest wolny i właściwie wszystko wykonuje się maksymalnie na drugim biegu. I to jest problem, bo brakuje przez to frajdy i prawdziwej zabawy – tłumaczy „Borys”.

Ale dobrze, że we Wrocławiu jest choć jeden tor, na którym są organizowane imprezy tej rangi. I warto to zobaczyć, bo drift to specyficzna konkurencja, w której poziom adrenaliny rośnie wraz z zaciąganiem hamulca ręcznego. I tylko w sobotę na Rakietowej można zobaczyć, jak profesjonalnie i efektownie pali się gumy przy płocie wrocławskiego lotniska.

Początek zawodów: 27 sierpnia, godz. 10.00.
Miejsce: Tor Redeco, ul. Rakietowa 39.
Bilety: 20zł. Wejście za darmo dla dzieci do 12 lat i osób na wózkach inwalidzkich.

Poniżej obejrzyj BORYS DRIFT PROMO:

Tomasz A®muła

Reklamy
Kategorie:DRIFT
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: